Google Website Translator Gadget

vineri, 2 martie 2012

Propunerea surpriza: barbatii ar putea face munca in folosul comunitatii, in cazul dezastrelor

Dupa experienta acestei ierni, cand viscolul a troienit zeci de sate si multi oameni in putere s-au uitat la jandarmi cum dau zapada, fara sa-i ajute, oficialii vin cu niste propuneri.
Se gandesc sa schimbe legea stagiului militar, acum optional, cu o perioada de munca in folosul comunitatii, in cazul unui dezastru. Doar asa ar putea aparea mai multi voluntari, care sa dea o mana de ajutor atunci cand navalesc apele sau se aduna nametii.
"In Germania e plin de voluntari. Plus ca in aceasta tara, daca nu vrei sa faci armata, ti se impune sa practici voluntariatul timp de sase ani la diferite organizatii stabilite de stat. Noi am desfiintat armata, dar poate nu era cazul. Puteam forma echipe de voluntariat, in Franta, spre exemplu, sunt platiti cu 11 euro/ora. In 2012, ne-am propus sa organizam doua simpozioane pentru a vorbi si cu alti colegi care deja au implementat acest sistem in tara lor", a declarat Sorin Lucaciu, seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta.


Aceasta preocupare vine dupa perioada grea de iarna, cand reprezentantii ISU ar fi avut nevoie de oameni mai multi pentru a face fata corespunzator unei asemenea situatii de criza.
In 2007 a intrat in vigoarea legea potrivit careia serviciul militar obligatoriu pe timp de pace se suspenda, trecandu-se la cel bazat pe voluntariat. Singura diferenta intre sistemul din Germania, spre exemplu, si cel de la noi este ca acolo tanarul are de ales intre armata si voluntariat pe cand in Romania, decizia nu este impusa fiind lasata doar ca optiune. Astfel s-a ajuns ca in situatii de criza, sa nu avem un numar corespunzator de cadre militare.
Aflate deocamdata la nivel de dezbatere, propunerile sunt cuprinse in strategia care ar trebui aplicata, in cazul unei catastrofe sau al unui dezastru, cand Romania trebuie stabilizata in cel mult 72 de ore.

joi, 1 martie 2012

maimutele danseaza populara:)):)):))

miercuri, 29 februarie 2012

Cum va arăta lumea în 2050, potrivit nemţilor de la Deutsche Post: resurse pe terminate şi protecţionism paralizant

Autor: Elena Dumitru 
Deutsche Post DHL analizează deja cinci scenarii privind anul 2050

Deutsche Post DHL analizează deja cinci scenarii privind anul 2050

Deutsche Post, cea mai mare companie de curierat aerian din lume, analizează cinci scenarii privind evoluţia lumii în următorii 40 de ani. De la luptele pe resurse, deficite de energie şi până la creşterea consumului, grupul german ia în calcul posibilele dezechilibre şi consecinţele lor asupra întregii lumi.
Livrarea corespondenţei va fi problematică într-o lume paralizată de măsuri protecţioniste, deficit de energie sau colaps economic. Pentru a se pregăti, Deutsche Post DHL analizează deja cinci scenarii privind anul 2050.


1.    Economiile feroce au adus lumea în pragul colapsului
Uitaţi de sustenabilitatea economică. Lumea a epuizat resursele şi „este caracterizată de materialism şi consum“.
După eliminarea barierelor comerciale, schimbul de mărfuri şi bunuri a înflorit, iar polii puterii economice s-au mutat în Asia, ţările acum emergente lăsând în urmă Vestul.
În consecinţă, resursele energetice sunt tot mai limitate, preţul energiei a explodat, iar materiile prime se scumpesc pe zi ce trece. Toate acestea pe lângă schimbările climatice şi dezastrele naturale care au loc tot mai des.



2.    Într-o lume fără frontiere, megaeficienţa se găseşte doar în megaoraşe
Globalizarea începe să-şi spună cu adevărat cuvântul. Zonele rurale au fost lăsate uitării, în timp ce metropolele înfloresc.
Noile soluţii pentru transport au scăpat lumea de haosului şi aglomeraţia din trafic, iar reţeaua mondială de transport a ridicat orice barieră comercială dintre aceste megaoraşe, diminuând astfel influenţa statelor.
Plantele reuşesc să elimine emisiile de carbon şi ţin pe loc schimbările climatice. Consumatorii s-au reorientat de la a cumpăra şi proprietate către a închiria, propagând dematerializarea societăţii de consum.

3.    Într-o lume a imprimantelor 3D, stilul de viaţă este făcut numai „pe comandă“
Consumatorii îşi creează, schiţează şi dezvoltă propriile produse, graţie noilor procese tehnologice precum imprimantele 3D.
Căile regionale de comerţ înfloresc, în timp ce materiile prime şi datele „curg“ fără probleme.
Lumea a acceptat importanţa reciclării, însă creşterea produselor personalizate a încurajat consumul de energie şi de materii prime, împingând lumea către o creştere cu 3,5 grade Celsius a temperaturii medii.



4.    Dificultăţile economice au aruncat lumea într-un protecţionism paralizant
În timp ce statele îşi consolidează graniţele, comerţul mondial scade, iar dezvoltarea tehnologică stagnează.
Resursele sunt tot mai puţine, iar asta declanşează conflicte între naţiuni. Nu se face niciun efort internaţional pentru a reduce creşterea temperaturii medii.
Regionalizarea lanţurilor de aprovizionare dau naştere unor furnizori regionali puternici şi relaţii excelente între guvern şi administraţia publică.



5.    Lumea se orientează către revenire şi se bazează pe adaptare

Producţia automatizată ieftină a dus la creşterea consumului, dar dezastrele naturale frecvente dă peste cap aceste sisteme de producţie şi aprovizionare.
În consecinţă, are loc o reorientare de la maximizarea eficienţei către reducerea vulnerabilităţii şi încurajarea revenirii.
„Sistemele redundante de producţie şi reorientarea de la lanţuri de aprovizionare globale către unele regionale permite economiei mondiale să treacă mai bine de vremurile grele“.


marți, 28 februarie 2012

Bâlbâială a Puterii pe lustraţie: Cum era Meleşcanu să devină lustrabil în ziua validării sale ca director SIE!

Zăpăceală a reprezentanţilor Puterii pe Legea Lustraţiei. Proiectul trebuia să treacă, astăzi, de plenul Camerei Deputaţilor, după o serie de modificări în comisia juridică. Numai că, în comisie, reprezentanţii Coaliţiei au introdus pe lista lustrabililor şi foştii procurorii generali sau adjuncţi, laolaltă cu foştii şefi utecişti şi şefi ai serviciilor diplomatice. Dându-şi seama că o astfel de prevederi ar putea face rău unor reprezentanţi proprii, precum Monica Macovei, deputaţii Puterii au eliminat în plen pe foştii utecişti sau procurori, în timp ce problema şefilor de servicii diplomatice (cazul lui Teodor Meleşcanu), abia audiat în comisii pentru şefia SIE, a rămas încă în suspensie, liderii PDL retrăgându-se în biroul Robertei Anastase pentru discuţii pe această temă.

UPDATE. Întrebat ce părere are despre toată tevatura cu legea lustraţiei şi dacă ar fi fost afectat în vreun fel, Teodor Meleşcanu a spus că nu a urmărit şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor, ci doar plenul comun. "Textul, însă, aşa cum a plecat de la Senat nu ridica niciun fel de problemă din punctul meu de vedere" a spus Meleşcanu, precizând, însă, că vor fi foarte mulţi cei care vor fi afectaţi de această lege.

Ion ILIESCU: Legea lustratiei este “aberanta si inutila”. Monica MACOVEI devine lustrabila!

autor: FrontPress 28.02.2012
Raportul Comisiei juridice la Legea lustraţiei a fost introdus pe ordinea de zi a şedinţei. Comisia juridică a Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru drepturile omului a adus mai multe modificări la Legea lustraţiei, care lărgesc sfera persoanelor care au ocupat diverse funcţii în regimul comunist şi la cei care au fost procurori generali adjuncţi sau au deţinut funcţii în UTC. Aceştia riscau să nu mai aibă dreptul de a ocupa o funcţie de răspundere pentru o perioadă de cinci ani.
Exces de zel la comisie. Pericol pentru Meleşcanu
Dându-şi seama că aceste prevederi ar putea afecta pe unii democrat-liberalii aflaţi în funcţii parlamentare sau europarlamentare,  democrat- liberalii au reuşit, cu concursul partenerilor de coaliţie, să anuleze la votul pe articole, introducerea foştilor utecişti şi procurori în categoria lustrabililor. Foştii şefi de servicii diplomatice  au rămas printre noile modificări aduse de deputaţii jurişti. La fel și procurorii comuniști care au instrumentat dosare de poliție politică.
Numai în momentul în care şi-au dat seama că noua nominalizare la SIE, Teodor Meleşcanu, fost şef în diplomaţia comunistă, ar putea fi  afectat de această  modificare, democrat-liberalii au intrat în panică. Conform unor surse parlamentare,  preşedintele Senatului Vasile Blaga, şeful comisiei  juridice, Daniel Buda şi vicele Camerei, Ioan Olteanu, dar şi liderul UDMR, Kelemen Hunor s-au refugiat în biroul Robertei Anastase pentru a dezbate situaţia primejdioasă produsă de excesul de zel  al  deputaţilor jurişti.
Ulterior, sub pretextul că s-ar fi omis anumite elemente în comisie pe legea lustraţiei, liderul deputaţilor UDMR, Mate Andras, a propus, de la tribuna plenului, ca votul final să continue cu alte legi, iar între timp proiectul în cauză să fie modificat. Acesta a fost susţinut şi de liderul deputaţilor PDL, Mircea Toader.
Şeful de serviciu diplomatic, lustrabil dintr-o "eroare materială"
La rândul său, Buda a luat cuvântul cerând eliminarea a două litere din proiect  care vizau tocmai caracterul lustrabil al foştilor de servicii şi oficii diplomatice, pe motiv că ar fi fost păstrate, "dintr-o eroare materială", de către comisie.
Atât i-a trebuit liderului deputaţilor PSD, Mircea Duşa, pentru a acuza încălcarea  Regulamentului printr-o manieră fără precedent. Duşa le-a cerut reprezentanţilor Puterii să reîntoarcă proiectul de lege înapoi la comisie dacă vor să-l modifice. Şi, pentru că deputatul UDMR, Marton Arpad a precizat de la tribună că în cazul ueni erori materiale se constată acest lucru şi nu se supune la vot, preşedintele de şedinţă a trecut la fapte.
"Eroarea materială se constată, este opinia majorităţii. Am constatat. Supun la vot", i-a replicat laconic Olteanu,  înainte de a supune legea votului din plen.
Joaca de-a lustrabilii cu uteciştii cu funcţiii şi şefii din magistratură şi procuratură
Conform proiectului de lege, sunt incluse în categoriile de lustrabili cei care au fost membri ai guvernelor în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 (miniştri, secretari de stat, prim-adjuncţi şi adjuncţi ai miniştrilor).
Comisia a  decis să lărgească definiţia lustrabililor, incluzând şi pe cei care deţinut funcţii ca prim-secretar, secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedinte sau vicepreşedinte în consiliile populare judeţene, UTC, membrii Colegiului Central de partid sau Comitetului Central, şefii serviciilor diplomatice.


De asemenea, persoanele care au făcut parte din structurile fostei Securităţi şi au colaborat cu aceasta ca poliţie politică au fost incluse în lege ca lustrabili şi cei care au ocupat funcţii ca preşedinte sau preşedinte de secţii la Tribunalul Suprem, procuror general sau procuror general adjunct.


Meleşcanu, C.V. de diplomat
Pe Meleşcanu îl leagă o lungă carieră de viaţa diplomatic românească. Absolvent al Facultăţii de drept şi , apoi, de cursuri postuniversitare de relaţii internaţionale la Universitatea din Bucureşti, în 1966 Meleşcanu a fost angajat ca diplomat în Ministerul Afacerilor Externe, A promovat succesiv, prin examene şi concursuri, până la rangul de ambasador. A îndeplinit următoarele funcţii în cadrul ministerului: ataşat diplomatic la Direcţia Juridică a Tratatelor (1966-1970) şi secretar III la Departamentul Organizaţii Internaţionale, Secţiunea Tratate de dezarmare (1970-1978.
Între anii 1978-1985, Meleşcanu a fost detaşat ca secretar II la Misiunea Permanentă a României de pe lângă Organizaţia Naţiunilor Unite şi alte organizaţii internaţionale de la Geneva.
Revine în România în anul 1985 în Centrala Ministerului Afacerilor Externe, îndeplinind funcţiile de secretar I la Departamentul Securitate Internaţională şi Dezarmare (1985-1990), subsecretar de stat, şef al Departamentului America Latină, Asia şi Africa (23 august 1990 - mai 1991) şi secretar de stat (mai 1991 - 19 noiembrie 1992). În anul 1990 a fost promovat la rangul de consilier diplomatic, apoi în 1992 la cel de ambasador.
Restricţii: interdicţia de a candida sau de a fi numit timp de  5 ani


Noua formă a legii nu mai face referire în ansamblu la toate persoanele aflate în situaţiile definite ca făcând parte din structurile de putere ale regimului comunist, ci precizează că persoana care se află în vreuna din situaţiile definite prin articolele din lege nu poate candida şi nu poate fi numită pe o perioadă de cinci ani de la intrarea în vigoare a legii pentru principalele funcţii de demnitate publică.
Gorila ii transmite ceva lui Sebastian Lazaroiu         Aceste funcţii pentru care este interzisă candidatura sau numirea sunt: preşedinte, senator, deputat, ministru, membru al Parlamentului European, consilier local sau judeţean, preşedinte al Consiliului Judeţean. De asemenea, cei definiţi ca făcând parte din structurile de putere ale regimului comunist nu pot ocupa funcţii de conducere în principalele direcţii ale Senatului şi Camerei, nu pot face parte din Guvern nici ca miniştri, nici ca secretari de stat sau secretari generali şi nici nu pot fi numiţi în principalele posturi de conducere ale SRTV, SRR, CNSAS, Consiliului Legislativ, conducerea BNR, a companiilor de stat şi regiilor naţionale....Cini ma lustr....eaza si pi mini?