Google Website Translator Gadget

sâmbătă, 25 august 2012

Vosganian zice:



Vosganian cere judecătorilor CCR să dovedească că votul lor nu este viciat


Dacă informațiile privind conflicte de interese ale unor judecători ai Curții Constituționale au un sâmbure de adevăr, rezultă că votul lor este viciat, susține într-o postare pe blogul personal vicepreședintele PNL VarujanVosganian. Acesta susține că magistrații CCR trebuie să-i convingă pe români că singurele argumente care au stat la baza deciziei invalidării referendumului au fost cele ce țin de litera și de spiritul Constituției, ”altminteri gustul amar al acestei istorii ne va strepezi gura pentru multă vreme”.
Vosganian cere judecătorilor CCR să dovedească că votul lor nu este viciatLiderul PNL, Varujan Vosganian, notează importanța întrunirii de luni a plenului Parlamentului, unde se va da citire deciziei CCR de invalidare a referendumului din 29 iulie, menționând că ”soluția oferită de șase judecători incoruptibili, curați ca lacrima”, învinge ”votul unei majorități zdrobitoare”, fapr pentru care ”judecătorii Curții Constituționale au datoria să risipească toate suspiciunile ce apasă asupra imaginii lor”.
”În ultimele zile, informațiile privind posibilele conflicte de interese ale câtorva dintre judecătorii Curții Constituționale devin tot mai numeroase. Sunt acuzații deosebit de grave. Dacă ele au măcar un sâmbure de adevăr, atunci înseamnă că votul acestor judecători este viciat si că ei ar fi trebuit să se recuze înaintea votului. Luni, Parlamentul ar trebui să ia act de decizia CCR de invalidare a referendumului. Este un act solemn prin care soluția oferită de șase judecători incoruptibili, curați ca lacrima, adevărate repere de moralitate ale societății românesti și al căror discernământ este mai presus de meschinele patimi politice, învinge votul unei majorități zdrobitoare, de 88%, a participanților la referendum și instituie o Românie imaginară, cu 23 de milioane de locuitori, înlăuntrul frontierelor sale. Pentru ca să accepte această decizie, poporul român trebuie să fie convins că singurele argumente care au stat la baza ei au fost cele ce țin de litera și de spiritul Constituției. Și dimpreună cu poporul român, Parlamentul trebuie să capete aceeași certitudine. De aceea, judecătorii Curții Constituționale au datoria să risipească toate suspiciunile ce apasă asupra imaginii lor. În fața Parlamentului, în fața CSM, în fața poporului român ori în fața propriei conștiințe, nu aș ști să vă spun cum e mai bine. Dar lucrurile trebuie limpezite, altminteri gustul amar al acestei istorii ne va strepezi gura pentru multă vreme”, scrie Varujan Vosganian pe blog.
Liberalul amintește de cazul unui judecător care primește pensie de handicap si totuși ocupă una dintre cele mai înalte demnităti ale statului, cea de președinte al CCR, precum și de faptul că fratele acestuia a devenit conducătorul unei companii private care a primit monopol din partea statului, cu sprijinul guvernării PDL.
De asemenea liderul PNL consemnează și cazul unui alt judecător, care are ”o biografie comună cu cea a președintelui suspendat, înțesată de decizii suspecte, controversate, cu favorizarea recisprocă a celor doi colaboratori și împotriva interesului public”, și care, potrivit informațiilor, a beneficiat de ”înlesniri financiare din colaborarea laborioasă, în calitate de avocat, cu Ministerul Transporturilor, tot după 2005, firește”.
Nu în ultimul rând, Varujan Vosganian consideră că ”o doamnă judecătoare are o biografie demnă de misterele Parisului”, menționând ”condamnări pentru contrafacere de diplome, altele legate de colaborarea cu fosta Securitate ori de înlesniri procedurale și financiare pentru membri ai familiei sale” și se întreabă cât de mult au înclinat toate acestea în votul pe care l-a dat pentru rezultatul referendumul.
”Interesant este faptul că marii noștri moraliști nu scot o vorbuliță despre toate astea. Societatea Academică Româna și Coaliția pentru o Românie Curată sunt mute ca niște lebede”, scrie liberalul, criticând solicitarea Monicăi Macovei adresată ministrului Justitției Mona Pivniceru să explice relațiile ei din lumea politică, în timp ce ignotă suspiciunile ce planează asupra judecătorilor CCR, care pe deasupra mai și acuză acțiunile de defăimare a CCR, ”de parcă alții ar fi trăit viața lor de până atunci”.
”Să fim bine înțeleși. Fiecare om poate face ce vrea cu viața lui. Pentru sine oricine poate decide cum dorește, dacă el singur trage consecințele faptelor sale. Dar atunci când un judecător decide pentru un popor întreg si, mai ales, împotriva voinței acelui popor, atunci acele milioane de oameni trebuie să știe că el a hotărât numai cu credință în adevăr și în dreptate și nu ademenit de tentații ori bântuit de tot felul de spaime”, a conchis vicepreședintele PNL Varujan Vosganian.




joi, 23 august 2012


TRAIAN BASESCU POATE FI DEMIS ACUM ! ARGUMENTE JURIDICE PREZENTATE DE JURISTUL FLORIN COJOCARU .


Foto: Intact imagesFoto: Intact images
Premisele concluziei de demitere: În conformitate cu Constituţia, Art. 95, Parlamentul, după consultarea CCR, suspendă din funcţie preşedintele României.
În mod simetric arhirecunoscut, Parlamentul este instituţia în drept care să-l şi repună în funcţie, dacă există temeiuri de fapt şi de drept pentru repunere.
CCR nu-l poate repune în funcţie, deoarece nu CCR l-a suspendat şi nici nu există altă prevedere legală care să stipuleze, în mod expres, că CCR îl repune în funcţie pe preşedintele suspendat, dacă există temeiuri pentru repunere.
Rolul CCR în procesul de suspendare şi demitere este precizat clar în lege.
-CCR dă un aviz consultativ asupra intenţiei de suspendare ce i-a fost adusă la cunoştinţă de către Parlament;
-Plenul Curtii Constitutionale decide cu o majoritate de doua treimi asupra valabilitatii referendumului;
-Decizia CCR asupra valbilităţii referendumului nu este o decizie de repunere în funcţie, deoarece nu CCR a decis suspendarea;
-(2) Hotararea Curtii Constitutionale stabileste NUMAI daca a fost respectata procedura pentru organizarea si desfasurarea referendumului si confirma rezultatele acestuia.
-Ca orice Hotărâre a CCR, decizia asupra valabilităţii referendumului se publică în M.O.; 
 -(3) Inaintea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, hotararea Curtii Constitutionale se prezinta Camerei Deputatilor si Senatului, întrunite in sedinţa comună.
Ca for care a decis SUSPENDAREA, Parlamentul este singurul în măsură să se pronunţe asupra DEMITERII. (Parlamentul nu este poştaş, să primească Hotărârea CCR şi s-o trimită la M.O., mai ales că nu există o prevedere explicită în acest sens.)
Parlamentul, în temeiul tuturor probelor existente la dosarul Referendumului, are atribuţia legală în această privinţă, atribuţie conferită de Legea Referendumului, Art. 10, care are următorul cuprins:
 „ ART. 10.    Prin derogare de la art. 5 alin. (2), demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.”
Această atribuţie, stabilită expres în Lege, nu poate fi a altei instituţii; ea poate fi numai a Parlamentului. Iată şi de ce:
Conform Art 47 din Legea Curţii Constituţionale („Art. 47. - (1) Plenul Curtii Constitutionale decide cu o majoritate de doua treimi asupra valabilitatii referendumului”). Coroborat cu Art. 5, alin (2) din Legea Referendumului („ART. 5 (2) Referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente.”) Curtea are atribuţii NUMAI în privinţa VALABILITĂŢII Referendumului, dar nu are atribuţii să se pronunţe asupra demiterii.
Aplicarea Art 10 din Legea Referendumului cade, fără dubii, în sarcina Parlamentului, deoarece Art. 10 nu se referă la aceleaşi fapte şi la acelaşi moment, ca Art. 5.
Aplicarea Art.5 şi aplicarea Art. 10 nu pot fi făcute de aceeaşi instituţie şi din cauză că prevederile celor două articole sunt aproape contradictorii.
Citirea corectă, logic, a celor două articole ne duce, fără nicio îndoială, la următoarea
CONCLUZIE:
1.CCR decide NUMAI dacă Referendumul a îndeplinit condiţiile de valabilitate, în baza tuturor prevederilor legale care-i cad in competenţă.
2.Parlamentul analizează, în plenul celor două camere, decizia CCR privitoare la valabilitate.
3.Parlamentul are, conform Art. 10 din Legea Referendumului, atribuţia şi posibilitatea de a APROBA DEMITEREA PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI, prin referire numai la CONDIŢIA întrunirii majorităţii voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.
Această prevedere din Lege are corespondenţă logică în Turul al doilea al alegerilor pentru preşedinte, situaţie în care nu mai este necesară NICIO condiţionare a prezenţei la vot.
Pe deasupra, Parlamentul are la dispoziţie şi Temeiul că numărul votanţilor pentru demitere a fost de 7,4 milioane, ceea ce corespunde la un cvorum ce 14,8 milioane de votanţi.

Presedintele Filialei 1 Pitesti SCMD
Colonel Victor Popescu

luni, 20 august 2012

REMEMBER!!!

                            
              8.000 .000  DE ROMANI ,CARE AU MERS LA VOT  -  CER  SA SE FACA  DREPTATE !
                                 sad                                  
       ROMANI  -  NU     CEDATI  !